Mijn eerste reis ervaringen in Amerika - Reisverslag uit Palm Beach Gardens, Verenigde Staten van Amber Hoekstra - WaarBenJij.nu Mijn eerste reis ervaringen in Amerika - Reisverslag uit Palm Beach Gardens, Verenigde Staten van Amber Hoekstra - WaarBenJij.nu

Mijn eerste reis ervaringen in Amerika

Blijf op de hoogte en volg Amber

27 Juli 2014 | Verenigde Staten, Palm Beach Gardens

Lieve allemaal, dit zijn de eerste ervaringen van Amerika van Talisa, Alessi en mij.

Zondag 27-07-2014

De start van ons gave avontuur:

Na het opstaan besefte ik me dat we echt voor 10 maanden weg zou gaan. Wat voorheen voelde als een vakantie. Toch gewoon de laatste spullen inpakken een klaarmaken voor vertrek.

In de auto onderweg naar Schiphol voelde ik me schuldig tegen over de lieve mensen die ik voor 10 maanden ga verlaten. Toch heb ik me sterk kunnen houden door de brokken in mijn keel weg te slikken.

We zijn gearriveerd op Schiphol. Snel koffers inleveren, oh nee toch niet. Want natuurlijk had ik weer te veel bagage mee. Hup koffer open en toilet spullen eruit. In eerste instantie kon alles bij Tali in haar koffer erbij, maar de koffer kregen we niet open. Ze raakte een beetje in paniek. En ik moest toch mijn spulletjes kwijt. Gelukkig kon mama het gewoon mee naar huis nemen. Daar stonden de rest van de meisjes als verrassing om ons uit te zwaaien. Super lief , maar besefte ik wel dat het nog moelijker zou worden om te gaan.

Het afscheid...
Uit stress ben ik een sigaret gaan roken en schoot meteen helemaal vol. Pff wat is dit moeilijk. Toch maar iedereen een stevige kus en knuffel geven.

Het afscheid van al deze lieve mensen was hartverscheurend. Maar nu ga ik toch verder naar een ongelofelijk vette tijd in Amerika met deze lieve meiden.

Hup gauw door naar de douane en de gate. Wow dit is best spannend paspoort laten zien ,korte ondervraging door naar een scan & het vliegtuig in. We zouden 13:05 vertrekken wat uiteindelijk 13:30 geworden is door een kleine stroomstoring. Daar gingen we hoog de lucht in met de gedachten als dat maar goed gaat, niet te veel turbulentie en hopelijk een snelle vlucht.

De vlucht was ondanks de turbulentie erg prettig. Lekker film gekeken, gekaart, muziek geluisterd en geslapen. Voor mijn gevoel was de vlucht erg snel gegaan. Toen we landden zagen we het prachtige Atlanta onder ons.

Koffers halen, door de Paspoortcontrole en koffers afgeven om te laten transporteren naar het volgende vliegtuig. Helaas werd Talisa uit gepikt voor een grondige check. Wij mochten niet mee. Ik dacht " Waarom uitgerekend Talisa die vind dat vreselijk!" Daar kwam ze aan gelopen met een BIG SMILE de dames waren heel lief voor haar geweest en vonden het een prachtige lange dame met een mooie naam. Fieeuw gelukkig maar.

Daar gingen we nog 4 bittere wacht uurtjes in...

Eindelijk we mochten boarden om naar de bestemming te gaan waar we zo lang naar uit hebben gekeken. We konden helaas niet naast elkaar zitten maar we hadden besloten om te gaan slapen. Totdat ik naast een man kwam te zitten die besloot om gezellig met mij te gaan kletsen. Later toch muziek in gedaan en lekker gaan slapen. En ja hoor we waren al weer in West Palm Beach.

Prima suite om een weekje te vertoeven!


Maandag 28-07-2014

We besloten een rondje te gaan lopen om de boel te verkennen. HAHAHAHAHA wat een grap. Lopen hier kan dus NIET ,want alles is te ver van elkaar vandaan. We hebben toch besloten om een taxi te pakken richting City Place. Een super gave plek met restaurants, bars en winkels. Daar zijn we bij Starbucks gaan zitten. Dit was een ontzettend bijzonder moment voor mij. We hebben elkaar heel erg goed leren kennen door alles open te gooien. Van lachen tot huilen. Hier hebben we de rest van de middag gezeten. Heerlijk dagje gehad en in de avond uit eten geweest bij Cracker Barrel (mijn snelste etentje OOIT!)



Dinsdag 29-07-2014

Let's go to the beach!
Heerlijk strand, mooie blauwe zee en rustig. Na lekker te bakken op het strand zijn we gaan lunchen ( wat een grote porties ) , maar heerlijk.
Door naar de Walmart (grootste supermarkt ooit) daar hebben we besloten om een meiden avond te hebben. Zo gezegd zo gedaan. En lekker ontspannen naar bedje gegaan.


Woensdag 29-07-2014

Lekker tannen aan het zwembad dan maar, die moeten we tenslotte ook uit proberen. Na een dagje kletsen, kaarten, schrijven en relaxen zijn we weer gaan dineren. Vervolgens het zwembad ingegaan met een heerlijk wijntje. Tijd om te slapen. Good night.


Donderdag 30-07-2014

Weer een heerlijk dagje aan het zwembad gelegen. En de kriebels in mijn buik voor mama die morgen haar fantastisch mooie kinderkleding winkel opent 'Trigger'
Nog een nachtje slapen en duimen voor mama!


Vrijdag 01-08-2014

Zo trots ben ik op mama dat ze vandaag haar mooie winkeltje opent! Maar daar tegenover vind ik het zo jammer dat ik niet kan zien hoe het allemaal in zijn werk gaat. Mama heeft een Topper die haar steunt in het werk en dat is op de eerste plek Frans en natuurlijk ook Romy, dit is een lieve, zachte vrouw. Ik merk aan alles dat het samen een ongelofelijk sterk team gaat worden!

Zet 'm op moeders!

Maandag 04-08-2014

We are going to or own house for the next 10 months!!!

Wauw wat een prachtig appartement! MET vaatwasser, wasmachine, droger, inloopkast, 2 badkamers en 2 slaapkamers. Alleen hadden we alle drie al gauw in de gaten dat we het nog wel echt ons eigen huisje moeten maken. Na alles uitpakken zijn we weer naar de Walmart gegaan om gezelligheid te creëren in ons huisje.

Alles gezellig maken en het is al weer tijd om eindelijk gezond en normale porties te koken. Of course a lot of vegetables!


We hadden besloten deze dagen alles een beetje te leren verkennen wat dicht bij ons in de buurt zat! Gave/grote shopping mall, supermarkt en down town. We hebben onze collega's ontmoet die ook op de Fountains wonen. Het zijn allemaal Engelse maar stuk voor stuk gezellige en lieve personen.


Woensdag 13-08-2014

De dag voor mijn verjaardag.
Wat deden Ales en Talies toch allemaal geheimzinnig.?
Vervolgens zeiden ze ga toch lekker in bad en wij koken wel voor jou! Oh en je mag niks uit de koelkast pakken. Nou prima ik ga wel lekker in bad liggen en willen jullie voor mij dan een biertje uit de koelkast halen? Ja tuurlijk! Hoppa lekker chillen in bad en vervolgens klopte ze op de kamer deur en mijn antwoord was ' kunnen we al eten?' Jaa het eten is klaar, ik liep de kamer uit en heel de huiskamer was versierd en de meisjes hadden een hoedje op en een toeter in hun mond. Ik was helemaal verrast en happy! Wat lief dat ze dit allemaal voor me geregeld hebben! Lekker eten en vervolgens nog meer biertjes gedronken en spelletjes gespeeld! Het was 00:00 ik was jarig! De meisjes kwamen al zingend naar ons terras lopen met een heerlijke taart! Wauw you are awesome!


Donderdag 14-08-2014

It's my BIRTHDAY!
Er werd een heerlijk ontbijt voor me verzorgd en ik heb super lieve berichten, appjes en facetime gesprekken gehad van/met de lieve mensen in Nederland.
Na lekker aan het zwembad te liggen hebben we een wijntje gepakt en zijn vervolgens uit eten geweest!
Wat een heerlijke dag! Door deze toppertjes voelde ik me helemaal jarig!
Bedankt voor alles lieve schatten!
Gauw naar bedje morgen is het onze eerste werkdag op Ballenisles, woeeeeeh SPANNEND!


Liefs,

Amber Hoekstra

Ps. Gauw laat ik weten hoe de eerste dagen at Ballenisles zijn geweest!!!

  • 20 Augustus 2014 - 21:56

    Debby Ebben:

    Hey schat,
    Mooi geschreven! Zo heb ik het gevoel er toch een beetje bij te zijn!! Xx love you! ❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Palm Beach Gardens

Amber

Lieve allemaal, zoals jullie weten loop ik stage in het mooie Amerika samen met Talisa en Alessi. Via deze weg kunnen jullie bij houden wat er allemaal in mijn nieuwe leven gebeurt.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 1840

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: